19-10-2020 5 getalenteerde Major Incident Managers (MIM) hebben de leergang Next Level Major Incident & Problem Solving met veel enthousiasme gevolgd. Ze gaan in de komende weken een officiële checkout sessie faciliteren als een soort examen. Daarna volgt er een officiële afsluiting met presentaties van alle deelnemers. Dat is het ook het moment dat ik de certificaten en faciliteer sets mag overhandigen.
Joost Kok, MIM’er bij
Fujitsu over wat hij geleerd heeft;
“Wees alert op aannames en schijninformatie; wanneer je met verkeerde informatie op pad gaat bestaat de kans dat je mag concluderen dat je met windmolens hebt gevochten. Toets uitvoerig de informatie die op tafel komt, en vraag tot in den treure WBDU" (Waar. Blijkt Dat Uit).
In de leergang ging het natuurlijk over RATIO en het toepassen in complexe en stressvolle situaties. We hebben ook veel geoefend met de bijbehorende vaardigheden zoals omgaan met groepsdynamiek, om gaan verschillende rollen, denkvoorkeuren, faciliteren, omgaan met weerstand, voorbereiding van sessies etc. Ook de 5 meest essentiële skills van iedere MIM’er zijn uitgebreid aan bod gekomen.
Nick Ruppert, MIM’er bij Fujitsu over de leergang;
“De training is erg fijn met een juiste mix tussen presenteren en zelf actief de methode oefenen. De training heeft mij geholpen om Major incidenten op een betere manier te begeleiden en door de methode te gebruiken sneller te achterhalen waar het probleem zich af speelt maar ook waar het probleem zich juist niet afspeelt”
Deze leergang organiseren we incompany (zoals nu bij Fujitsu), en in open inschrijving.
Ben je benieuwd naar de 5 essentiële skills van iedere professionele Major Incident Manager? Maak je interesse kenbaar bij
Martijn Maas!