Home > Praktijkcases > De analyse van de 112 storing
112 storing

De analyse van de 112 storing

28-09-2021 Hoe kom je erachter wat er misging bij een groot incident? Neem de 112 storing afgelopen juni; zoveel onderwerpen, gebeurtenissen en verschillende betrokken partijen. Een hele kluif om dat te ontrafelen. Ron Vonk nam de uitdaging enthousiast aan en hielp KPN bij de analyse van de 112 storing:

“Bij dit soort analyses gaat het niet alleen om het technische falen, maar ook om het effect, het proces en de communicatie. Deze elementen zijn nauw met elkaar verbonden en lopen door elkaar. Belangrijk om ze te ontwarren en op een transparante manier weer te combineren.”

Nieuwsgierig hoe hij het heeft aangepakt en wat hij andere facilitators adviseert?

Lees het hele interview hier.


Meer Praktijkcases

ijmslui 2

RCA Rijkswaterstaat incident Spuikokers IJmuiden

28-11-2024 In 2023 is CoThink door Rijkswaterstaat gevraagd om een Root Cause Analyse uit te voeren op het incident Spuikokers IJmuiden.

Motorblok oververhit - Carbage Run - Event Map

15-11-2024 Twee deelnemers aan een CoThink training -Bart en Elise - gebruikten de Event Map om hun ervaringen vast te leggen. Kort daarvoor hadden ze deelgenomen aan een Garbage Run.

IT outage4kant

RCA van de grootste IT-storing in de geschiedenis

16-09-2024 Op 19 juli lag veel vliegverkeer plat, waren betaalsystemen onbeschikbaar en werden operaties gecancelled. De oorzaak? Een vastgelopen computer. Liefkozend een Blue Screen Of Death (BSOD) genoemd. Een Windows computer die handmatig hersteld dient te worden. IT experts werkten dagenlang om alle computers te herstellen en 3 weken later verscheen CrowdStrike's RCA (Root Cause Analyse).