Voor het effectief oplossen van problemen en vinden van oorzaken zijn altijd een aantal essentiële basisvaardigheden nodig. Zowel bij grote incidenten, uitgebreide root cause analyses, continuous improvement problem solving en dagelijkse operationele verstoringen. In de meeste gevallen is een uitgebreide zware aanpak helemaal niet nodig. Effectiever is het dan om die essentiële vaardigheden te gebruiken in een snelle en flexibele problem solving routine: de Problem Solving Pitstop. In deze Problem Solving & RCA Essentials-training ontwikkel je jouw problem solving- en root cause analysis-talenten. Met die vaardigheden en aanpak los je problemen snel en effectief op. Kies voor een classroom training of een online training.
VOOR WIE?
De Essentials training Problem Solving & Root Cause Analysis is voor troubleshooters, service engineers, incident managers, problem managers, servicedesk medewerkers en iedereen die te maken heeft met verstoringen en incidenten.
Dit levert het op
In de Problem Solving Pitstops van maximaal 30 minuten kom je snel tot resultaat:
- Je stelt de juiste vragen om snel tot de kern van een probleem te komen. Je vindt oorzaken en neemt gericht maatregelen
- Je weet hoe je maximaal gebruikmaakt van de kennis en ervaring van collega’s
- Je voorkomt `jumping to conclusions'
- Je kunt problemen visualiseren en er helder over communiceren
- Deze essentiële vaardigheden vormen de basis voor je ontwikkeling tot Advanced Problem Solver
Inhoud Essentials-training Problem Solving & Root Cause Analysis (RCA)
De training is praktijkgericht. Je gaat aan de slag met essentiële problem solving skills. Denk aan vraagvaardigheid en het visualiseren van informatie. Theorie wisselen we af met veel praktijkoefeningen en je ervaart hoe je het geleerde direct kunt toepassen in je werk.
- Probleem definiëren (5W2H, IS/IS-NIET principe)
- Tijdlijn in kaart brengen
- Keten van oorzaak-gevolg visualiseren
- Vinden van oorzaken (karakteristiek en veranderingen, kennis, ervaring)
- Belang van bewijs
- Verzamelen van de relevante feiten
- De juiste onderzoeksvragen formuleren (o.a 5x Why principe)
- Effectief overdragen van problemen
- Korte en krachtige samenwerking
- Effectieve acties en oplossingen kiezen
Opbouw van de Essentials-training Problem Solving & RCA
ClassroomDeze 2-daagse classroom Essentials-training is een open inschrijving en vindt plaats in onze trainingsruimte in Ermelo. Voorafgaand aan de training volg je een aantal e-learning modules (12 maanden onbeperkt toegang) en werk je een praktijkcase uit. We hebben steeds ruimte voor 12 deelnemers. Neem
contact met ons op als een maatwerk incompany variant interessant voor je is.
Online
Al onze trainingen zijn zeer interactief. De onlinetraining is in 4 sessies van 3 uur. Praktijkoefeningen doe je in groepjes, online is dit via break-out sessies. Kies rechts op de pagina een passende trainingsdatum en je trainingsvoorkeur, online of classroom..
Na afloop van de training ontvang je het
Problem Solving & Root Cause Analysis Essentials-
certificaat. Daarmee stroom je door naar de
Advanced Problem Solving & Root Cause Analysis training.
Wil je ook leren hoe je informatie uit data haalt om problemen op te lossen? Kies dan voor de aanvullende training
Data Driven Problem Solving. Kies voor de online modules tegelijkertijd met je aanmelding voor de Essentials- of Advanced-training en krijg direct €175,- korting.
Bekijk welk resultaat de CoThink RCA-training INDAVER oplevert.“This training was one of the best training I had in my professional life. I strongly recommend to take it!”.
Diego, FrieslandCampina (44 years-old)
Daarom de Essentials-training Problem Solving & RCA
- Meer regie, meer structuur, meer resultaat
- Leer van zeer ervaren RCA-Facilitators
- Beproefde methode, direct toepasbaar
Trainingsoverzicht
veruit de beste en leukste RCA-training ooit. Zou verplicht moeten zijn!
Voorkomt 'jumping to conclusions' wat onbewust toch vaak gebeurt. . .