Effectief oplossen van incidenten en problemen vraagt om essentiële basisvaardigheden. Je wilt snel de dienstverlening weer op orde hebben door de juiste conclusies en oplossingen te kiezen. De klant wil vaak ook nog zien hoe je herhaling gaat voorkomen. Daarvoor moet je dan wel eerst de echte oorzaken, de root causes, vinden. Hoe dan?
Bij performance problemen is een goed overzicht van alles wat er speelt essentieel, zodat je de issues systematisch kan oplossen. In de meeste gevallen is een uitgebreide analyse helemaal niet nodig. Het is effectiever om een paar essentiële vaardigheden te gebruiken in een snelle en toch flexibele routine: de Problem Solving Pitstop. In de Incident & Problem Management (RCA) Essentials-training ontwikkel je nieuwe vaardigheden en talenten voor het oplossen van incidenten en problemen, alleen en met je team. Kies voor een classroom of een online training.
VOOR WIE?
De incident & problem management (RCA) - Essentials training is voor (major)-Incident Managers, Problem Managers, Service Desk Medewerkers en iedereen die te maken heeft met analyse van verstoringen in de dienstverlening naar je klant.
Dit levert het op
In de Problem Solving Pitstops van 30 minuten kom je snel tot resultaat:
- Je stelt de juiste vragen om snel tot de kern van het incident of problem te komen. Je vindt oorzaken en neemt gericht maatregelen
- Je weet hoe je maximaal gebruikmaakt van de kennis en ervaring van collega’s
- Je voorkomt `Jumping to Conclusions'
- Je kunt problemen visualiseren en er helder over communiceren naar je stakeholders
- Deze nieuwe essentiële vaardigheden vormen de basis voor jouw groei
Inhoud
De training is praktijkgericht. Je leert de essentiële incident en problem management vaardigheden. Denk aan het stellen van de juiste vragen op het juiste moment en het visualiseren van informatie. En het creëren van overzicht en heldere prioriteiten. Theorie wisselen we af met veel praktijkoefeningen en je ervaart hoe je het geleerde direct kunt toepassen in je werk.
- Probleem definiëren (5W2H, IS/IS-NIET principe)
- Tijdlijn in kaart brengen
- Keten van oorzaak-gevolg visualiseren
- Vinden van oorzaken (karakteristiek en veranderingen, kennis, ervaring)
- Belang van bewijs
- Verzamelen van de relevante feiten
- De juiste onderzoeksvragen formuleren (en dat gaat verder van 5xWaarom)
- Effectief overdragen van informatie
- Korte en echte samenwerking
- Effectieve acties en oplossingen kiezen
Opbouw van de Essentials-training Incident & Problem Management
ClassroomDeze 2-daagse classroom training is een open inschrijving en vindt plaats op ons kantoor Ermelo. Voorafgaand aan de training volg je een aantal e-learning modules (12 maanden onbeperkt toegang) en werk je een praktijkcase uit. We hebben steeds ruimte voor 12 deelnemers. Neem
contact met ons op als een maatwerk in-company variant interessant voor je is.
OnlineAl onze trainingen zijn zeer interactief. De onlinetraining is in 4 sessies van 3 uur. Praktijkoefeningen doe je in groepjes, online is dit via break-out sessies. Kies rechts op de pagina een passende trainingsdatum en je trainingsvoorkeur, online of classroom. Na afloop van de training ontvang je het
Incident & Problem management Essentials-certificaat. Daarmee stroom je door naar de
Advanced Problem Solving & Root Cause Analysis training.
Wil je ook leren hoe je informatie uit data haalt om problemen op te lossen? Kies dan voor de aanvullende training
Data Driven Problem Solving. Kies voor de online modules tegelijkertijd met je aanmelding voor de Essentials- of Advanced-training en krijg direct €175,- korting.
Daarom de Essentials-training Incident & Problem Management (RCA) - Essentials
- Meer regie, meer structuur, meer resultaat
- Leer van ervaren Crisis- en Problem-Managers met 10+ jaren ervaring in de IT
- Beproefde methode, direct toepasbaar
Trainingsoverzicht